Scenariusze gier paintball

FLAGA

Gra polega na zdobyciu flagi przeciwnej drużyny i przetransportowaniu jej do własnej bazy.

Zasady:

  • Każda drużyna określa sobie teren bazy ( 10/10 m), w którym znajduje się flaga.
  • Maksymalna ilość osób znajdujących się w bazie 3.
  • Uczestnik niosący flagę zostanie postrzelony zostawia flagę w miejscu postrzelenia a inny członek drużyny lub przeciwnik może ją przejąć.
  • Każdy uczestnik ma jedno życie (chyba, że drużyna ustali zgodnie inna zasadę)
  • Brak kulek równa się z utratą życia
  • Wygrywa ta drużyna, która zdobędzie flagę lub wyeliminuje wszystkich przeciwników.

BLACK JACK

Standardowa gra w zdobywanie flagi przeciwnika, jednak uczestnicy mają do dyspozycji 21 kulek każdy na całą grę. Jest to doskonały sposób na połączenie w jednej grze markerów zaawansowanych technologicznie z prostymi. Półautomat nie będzie miał już tak miażdżącej przewagi nad Splatem. Do standardowych zasad gry w zdobywanie flagi należy dorzucić tylko to, że zawodnicy nie mogą przekazywać sobie kulek (dzielić się) i zawodnik, który wystrzela wszystkie swoje kulki kończy grę. Limit 21 kulek można oczywiście zamienić na 50, 150, 200, czy ile dusza zapragnie. Jednak, czym więcej kulek będziemy mieli do dyspozycji tym bardziej gra będzie zatracała swój sens.

Flaga – hardcore

Flaga w wariancie hardcore czyni nieśmiertelnym z człowieka, który akurat ją ma. Przy czym miarą nieśmiertelności jest ilość bólu, który może ten gość znieść. Jak ma dosyć to rzuca flagę ( przeciwnik jej nie może zabrać ) i schodzi z pola. Następny gracz może ją podnieść i próbować zanieść do bazy. Scenariusz ofensywny – coś dla twardzieli.

Wolni strzelcy

Liczba grup: do 5
Liczba graczy: 3 w grupie
Opis gry: W tej grze nie ma ani pokonanych ani zwycięzców. Kilka grup trzyosobowych ma za zadanie zdjąć jak najwięcej graczy drużyn przeciwnych. Każdy zdjęty schodzi do punktu kontrolnego. Kiedy w punkcie znajdą się trzy osoby zdjęte, tworzą nową drużynę tzw. wolnych strzelców i wkraczają do gry. Gra kończy się gdy graczom skończy się amunicja lub po upływie wyznaczonego limitu czasu.

Bunkier

Liczba grup: 2

Opis gry: Drużyny zaczynają grę w bunkrach zadaniem drużyn jest zdobycie bunkra przeciwnej drużyny. Wygrywa ta drużyna która pierwsza zdobędzie bunkier . Osoba trafiona zostaje wyłaczona z gry idzie do strefy bezpieczne

Podchody snajpera

Gra przydatna gdy chcemy wywalić do końca gaz lub resztki kulek lub gdy wszyscy są już zmęczeni, a dwóch ma ochotę na jeszcze! Mianowicie, jeden gracz siada sobie wygodnie z giwerą tak aby widzieć spory obszar (najlepiej lasu i najlepiej z góry). Drugi nie ma broni ale może biegać w przeciwieństwie do pierwszego. Zadaniem drugiego jest dobiegnięcie jak najbliżej strzelającego lub do jakiegoś punktu wcześniej obranego przez graczy. Gracz bez broni ćwiczy umiejętność korzystania z przeszkód terenowych, a snajper swoją celność.

Akcja ratunkowa

Prosta gra polegająca na odbiciu zakładnika.

Polecany scenariusz dla wycieczek szkolnych, Zapoznaj się z ofertą Paintball dla szkół.

Dwie drużyny. Jedna zła (terroryści) porywa zakładnika, druga dobra (antyterroryści) odbija zakładnika (nie tkniętego). Gra na czas ok. 10 min. Jeżeli drużyna ratunkowa nie zdąży odbić biedaka (wynudzi się potwornie) to przegrywa. Zakładnik nie może poruszać się aż nie zostanie dotknięty przez „swojego” gracza. Do tego czasu nie wolno terrorystom strzelać do zakładnika. Zakładnik jest uratowany jeżeli nie tknięty powróci do swojej bazy.

Polowanie na Czerwony Październik

Opis gry: Jeden na wszystkich, wszyscy na jednego. Z grupy wybiera się na ochotnika jedną osobę, na którą reszta grupy będzie polowała, ale aby wyrównać chodź trochę szanse pomiędzy myśliwymi a ściganym przyjmuje sie następujące zasady: Ścigany otrzymuje pełen magazynek kulek (200 szt.) a myśliwi po 20 kulek. Zadaniem myśliwych jest zneutralizowanie ofiary w momencie, kiedy skończą się mu kulki lub trafi go ścigany schodzi z pola. Zadaniem ściganego jest uciec przed myśliwymi lub wyeliminować ich. Gra kończy się w momencie wyeliminowania ściganego lub myśliwych. Doskonały scenariusz na wieczór kawalerski.

DeathMatch

Najbardziej popularny scenariusz gry leśnej. Zdecydowana większość gier leśnych (scenariuszy) to modyfikacje i rozwinięcia tej właśnie gry. Tutaj gracze dzielą się na dwie drużyny. Każda z drużyn jest oznakowana. Zadaniem drużyn jest eliminacja wszystkich członków drużyny przeciwnej. Gra powinna być ograniczona czasowo. W momencie upłynięcia czasu zwycięża drużyna która wyeliminowała większą liczbę przeciwników.